تغییر کمیسیون شبکه پرداخت از سال جدید



مسئولان شبکه پرداخت از تغییر سایز و مدل سامانه کارمزد شبکه از سه ماهه اول سال آینده خبر می دهند.

به گزارش ایسنا، امروز در حاشیه نمایشگاه تراکنش، نشست تخصصی بررسی نظام کارمزد سیستم های پرداخت و مبارزه با پولشویی و تخلفات شبکه های پرداخت برگزار شد.

در این جلسه مسائل شبکه پرداخت و فعالان این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مهمترین مشکلات شبکه پرداخت از سوی فعالان بحث کارمزد، هزینه دستگاه های کارتخوان، دریافتی دستگاه های کارتخوان و افزایش هزینه های فعالان در این حوزه بود. این رشته بدون افزایش منابع درآمد.

شبکه پرداخت؛ قلب تجارت

در همین راستا فرهاد فایز، مدیرعامل شرکت بازرگانی داده سداد از شرکت کنندگان در جلسه خواست که مشمولان شبکه پرداخت به نسبت سهمی که از این شبکه دریافت می کنند پرداخت کنند و پذیرندگان نیز هزینه قابل توجهی از مردم بپردازند.

همچنین پیمان منعم طبری، مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش گفت: بانک ها باید پذیرندگان را ملزم به پرداخت کارمزد کنند.

همچنین کاظم دهگان، مدیرعامل شاپرک، قلب تجارت شبکه پرداخت کشور است و می گوید: «ریشه اختلال در شبکه پرداخت به سیستم کارمزد شبکه مربوط می شود و بنابراین علاوه بر پذیرندگان، دارندگان کارت نیز باید هزینه ها را پرداخت کنید.

فیشینگ نصف شد

وی افزود: بانک مرکزی و شبکه پرداخت با بازنگری در سیستم کارمزدهای نظام پرداخت موافقت کرده اند و از سه ماهه اول سال آینده تغییراتی هم در اندازه و هم در مدل کارمزدهای شبکه پرداخت اعمال می شود. ”

دهگان ادامه داد: در صورت عدم تغییر در سیستم کارمزدهای بانکی، دو تا سه سال آینده عمر شبکه پرداخت با مشکل مواجه می شود.

از سوی دیگر، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا از کاهش 50 درصدی جرایم فیشینگ با کد دوم پویا خبر داد و گفت: بیش از 70 درصد جرایم بانکداری الکترونیکی مربوط به فیشینگ است که کشوری با با معرفی دومین کد پویا از این پلتفرم، 50 درصد جرایم فیشینگ کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید