بررسی علل خشونت در جوامع پیش از تاریخ در کتاب – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، ندای تاریخ، چاپ دوم کتاب جنگ و خشونت در جوامع ماقبل تاریخ را به قلم حامد وحدتی نسب و امیر سامان شیخ الاسلامی در شمارگان 500 نسخه، 168 صفحه و قیمت 65000 چاپ کرده است. تومان. … چاپ اول این کتاب در سال 1396 با شمارگان هزار نسخه و قیمت 15 هزار جلد منتشر شده است.

جنگ و خشونت همیشه با جوامع بشری همراه بوده است. گویی انسان با میل ذاتی به ظلم به دنیا آمده است. اگر چنین است!! چگونه می توان ریشه های این خشونت ذاتی را در اجداد بازیگران جستجو کرد؟ آیا خشونت در مقیاس کوچک می تواند ویژگی جدایی ناپذیر و محصول صدها هزار سال تکامل بیولوژیکی اجداد بشر و جنگ به عنوان شکل سازمان یافته و ترکیبی از آموزه های فرهنگی، پیچیدگی های اجتماعی و تکامل بیولوژیکی باشد؟ و سهم هر کدام چقدر است؟ نویسندگان این اثر سعی کردند به سوالات فوق پاسخ دهند.

نویسندگان این کتاب ابتدا مفاهیم جنگ، خشونت، درگیری، درگیری و … را تعریف کرده و سپس نقاط قوت و ضعف مدل های نظری را در مورد ریشه های خشونت و جنگ افروزی بر اساس دیدگاه «ماتریالیست ها» و نیز ارائه می کنند. «انسان شناسان تکاملی» در این فصل ابتدا به ارائه سلاح ها و ابزار جنگ در دوران ماقبل تاریخ می پردازد و در پایان با فهرست اسناد مستند و باستان شناسی، مدلی نظام مند برای شناسایی منشاء جنگ و خشونت در بافت های باستانی ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید