امیر آشتیانی: تا پایان سال پرتاب چند ماهواره دیگر در دستور کار قرار گرفته است



وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در حال ساماندهی چند ماهواره و ماهواره بر دیگر هستیم تا تا پایان سال پرتاب های دیگری را انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، امیرمحمدرضا آشتیانی در گفت و گو با شبکه خبر سیما، به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: ستادهای اقتصاد، نفت و ساخت و ساز مسکن در وزارت دفاع و همچنین هفت راهبردی تشکیل دادیم. شوراها برای هم افزایی فعالیت های دولت وزارت دفاع. ما خودمان را در بخش صنعت از جمله صنعت هوانوردی و حوزه موشکی سازماندهی کرده ایم.

وی افزود: در حوزه موشکی، مولفه کروز و بالستیک را کار کرده ایم و اقدامات بزرگی انجام شده است. پهپادهای جنگی هم داشتیم و قابلیت ها را افزایش دادیم.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه به دنبال کار مشترک در نیروهای مسلح هستیم، تصریح کرد: ابتدا امکانات دشمن را شناسایی می کنیم و سپس در وزارت دفاع وظیفه تسلیحاتی را انجام می دهیم و نیازمندی ها را مشخص می کنیم و مدل تسلیحات را ترسیم می کنیم. و تجهیز و تهیه نقشه راه. در حوزه پدافند هوایی نیز با موشک‌های پدافند هوایی و تجهیزات راداری مناسب به تهدیدات دشمن پاسخ می‌دهیم.

آشتیانی تاکید کرد: کارهای زیادی در حوزه فرماندهی و کنترل انجام شده است که این امکان را به ما می دهد تا عملیات های گسترده را انجام دهیم. در بخش دریانوردی در زمینه عملیات زمینی و زیرآبی کارهای زیادی انجام داده ایم و در حوزه الکترونیک پتانسیل بالایی داریم که نمونه آن را در منطقه نداریم و جزو کشورهای پیشرو هستیم. در اين زمينه. در جهان.

وی با بیان اینکه هدف ما ایجاد غافلگیری استراتژیک برای دشمن است، گفت: به دنبال این هستیم که اولویت های تعیین کننده در این زمینه داشته باشیم. دشمن از سطح علمی و مجهز وزارت دفاع آگاه است و عاجزانه در تلاش است تا علیه آن حرکت کند.

آشتیانی یادآور شد: تلاش می کنیم در چند سال آینده تجهیزات و تسلیحاتی پیدا کنیم تا به کشور اطمینان کامل بدهیم که هیچکس نمی تواند کشور را تهدید کند و تهدیدات خود را عملی کند.

وزیر دفاع در خصوص فعالیت های این وزارتخانه در حوزه دیپلماسی دفاعی تاکید کرد: ضمن دیدار با مقامات کشورها از جمله رئیس جمهور و وزرای مختلف و گروه هایی که به ایران می آیند و درخواست ملاقات می کنند، تلاش می کنیم. تا موقعیت مقتدرانه خود را به آنها نشان دهیم و آنها را به درک شرایط بین المللی و در نظر گرفتن ایران به عنوان یک بازیگر جدی در منطقه راهنمایی کنیم.

وی افزود: ما می توانیم نیازهای فراوان کشورها را در حوزه های مختلف برآورده کنیم و سعی می کنیم به گونه ای عمل کنیم که همه بدانند در راستای صلح، امنیت و ثبات در منطقه عمل می کنیم.

آشتیانی گفت: تلاش می کنیم در رزمایش های مشترک به ارتباط با همسایگان کمک کنیم. ما تقریباً با همه همسایگان خود رابطه داریم و باید به برخی از آنها اطمینان دهیم که واقعاً می توانیم به آنها کمک کنیم و در برخی موارد باید راهنمایی هایی داشته باشیم تا در صورت قرار گرفتن در موقعیت اشتباه و همچنین در صورت نیاز به حفظ امنیت به آنها هشدار دهیم. . . و صلح در منطقه است. در صورت لزوم مداخله کنید.

وزیر دفاع گفت: اکنون 90 درصد نیاز نیروهای مسلح را تامین می کنیم. البته ما فقط حرکت در سطح برنامه را نمی پذیریم، بلکه از آن فراتر می رویم و حرکت پرش را در وزارت دفاع دنبال می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در تلاش است محدودیت‌های شدیدی در فضا و مناطق مشابه ایجاد کند، گفت: اما با تلاش دانشمندان در هواپیماهای ماهواره‌ای، ایستگاه‌های فضایی و پرتابگرها کارهای بزرگی انجام دادیم. با وجود تحریم ها و موانع ایجاد شده توسط دشمن، می توانیم ماهواره ها را به ژئواوربیت تحویل دهیم. علاوه بر این، برخی از پرتاب های ما کاملاً آزمایشی هستند و خود ما از آنها انتظار موفقیت نداریم، اما نواقص را آزمایش، ارزیابی و رفع می کنیم.


آشتیانی گفت: در حال ساماندهی پرتاب چندین ماهواره و ماهواره بر دیگر تا قبل از پایان سال هستیم و تلاش می کنیم به مهم ترین چیز یعنی ورود به ژئوربیت دست یابیم.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: با یک سوم شرکت‌های دانش‌بر کشور کار می‌کنیم و در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی، خودروسازی و بهداشت و درمان کارهای زیادی انجام شده است. هیچ حوزه ای وجود ندارد که وزارت دفاع در آن فعال نباشد. 15 میلیارد دلار با شرکت های مختلف و 12 میلیارد دلار با شرکت های دانش بنیان قرارداد داریم که هم نیازها را برطرف می کند و هم اشتغال ایجاد می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید