از Alan Wake 2 چه انتظاری داریم؟


تقریبا دوازده سال از انتشار Alan Wake می گذرد. بازی ای که داستانی عمیق و مرموز را در فضایی سنگین و تاریک روایت می کند. با گذشت دوازده سال، داستان آلن ویک همچنان فریبنده است و دلیل اصلی ماندگاری این بازی در ذهن بینندگان است. سم لیک، نویسنده و کارگردان Alan Wake، داستان بازی را با الهام از کتاب های استیون کینگ نوشته است. بازی حتی نقل قول هایی از این نویسنده معروف دارد.

پایان داستان آلن ویک با یک دیالوگ طولانی به تصویر کشیده شده است. دیالوگ «دریاچه نبود، اقیانوس بود» عمق داستان آلن را نشان می دهد. در حالی که بازی شکاف های خود را در داستان پر می کند، این دیالوگ به ما نشان می دهد که رازهای دنیای آلن به این زودی ها ناپدید نمی شوند.

رمدی در اولین بازی داستان را با گیم پلی بازی به بهترین شکل ممکن ترکیب کرد. تمام مکانیک های بازی بر اساس داستان اصلی کار می کردند و این یکی از ویژگی های جالب بازی بود. استفاده از نور و تاریکی در بازی اشاره ای به داستان بازی بود. این به ما نشان می دهد که رمدی و به خصوص سم لیک به خوبی فضای بازی را درک کرده و داستان را به خوبی در قالب یک بازی ارائه کرده است.

داستانی در برایت فال، واشنگتن. آلن ویک، نویسنده ترسناک، درگیر یکی از داستان های خودش می شود. داستانی که یادش نیست کی نوشته شده. همراه با درگیری ها، آلیس همسر آلن نیز ناپدید شد. در حالی که آلن به دنبال همسر می گردد، افراد وسواس تاریکی قصد حمله به او را دارند. آلن برای مقابله با این افراد و رهایی از این وضعیت باید از تفنگ و چراغ قوه استفاده کند.

پیچش های داستانی که در داستان آلن ویک رخ می دهد جذاب است و ویژگی های شخصیت ها نیز بسیار خوب است. آلن ویک یکی از معمایی ترین قهرمانانی است که تا به حال دیده ایم. شخصیت به شدت بدبین است و به همه چیز مشکوک است. همانطور که گفتیم، آلن راهی برای رهایی از کابوس خود پیدا می کند، اما می فهمد که خلاص شدن از شر خود آسان نیست. از این پایان مشخص بود که دیر یا زود شاهد ادامه داستان آلن خواهیم بود.

طی چند ماه گذشته یک ریمستر از این بازی منتشر شده است که در آن گرافیک بازی کمی بهبود یافته است. طراحی شخصیت تغییر کرده است. بازی اصلی فقط برای کنسول Xbox 360 مایکروسافت منتشر شد و این نسخه بازسازی شده اولین داستان Alan Wake را برای کاربران کنسول پلی استیشن نشان می دهد. با این ریمستر حالا بازیکنان بیشتری این بازی را تجربه کرده و علاقه زیادی به آن نشان داده اند.



مدت هاست که شایعه شده بود که ساخت دنباله بازی Alan Wake آغاز شده است. بسیاری نیز این نسخه ریمستر شده را بهانه ای برای معرفی نسخه دوم دانستند. مدتی بعد و در مراسم Game Awards 2021، نسخه دوم بازی رسما معرفی شد. همچنین اعلام شد که این بازی در سال 2023 منتشر خواهد شد. سام لیک، توسعه‌دهنده بازی نیز قول داده بود در تابستان ۲۰۲۲ اطلاعات بیشتری درباره بازی به اشتراک بگذارد، اما خاطرنشان کرد که نسخه دوم Alan Wake یک تجربه ترسناک خواهد بود.

بازی اول تجربه بسیار خوبی بود و مشخص بود که این داستان به دنباله ای نیاز دارد. به طور کلی پلان های بازی رمدی داستان های چندلایه با عناصر روانی را روایت می کند. همه شخصیت های استودیو، از مکس پین گرفته تا جسی فادن در کنترل، عقب مانده اند. موضوعی که سم لیک می گوید در Alan Wake 2 بسیار به چشم خواهد آمد.

با توجه به ساختار روانی که در بازی دیدیم، انتظار داریم این ساختار در Alan Wake 2 گسترده تر باشد. در بازی اول مونولوگ هایی که آلن بیان می کند بسیار جالب است. گاهی اوقات این مونولوگ ها حالت روحی آلن را بیان می کنند. از طرفی ساختار روایت در بازی بسیار جالب است. آلن خودش یک نویسنده است و در داستانی که در بازی روایت می شود شرکت می کند. آلن با فراز و نشیب های تاریخ بازی می کند و تغییراتی در داستان خود ایجاد می کند. این ارتباط مستقیم بین شخصیت آلن و داستان یکی از نکات برجسته بازی است.

در نسخه دوم، احتمالاً داستان بیشتر روی خود آلن متمرکز است. در بازی کنترلی، کاراکتر جسی بسیار خوب عمل می کند، البته سایر شخصیت ها فرصت بیشتری برای پرداخت داشتند و ریتم داستان کنترلی نامنظم است. انتظار می رود تاکید بر شخصیت جسی فایدن برای آلن ویک نیز یکسان باشد. آنچه در ویدیوی معرفی بازی دیدیم نشان می دهد که آلن را از زوایای مختلف خواهیم دید. شاید در مراحلی با او مخالفت کنیم.

بعد از انتشار بازی Control بود که رمدی اعلام کرد که بازی های Alan Wake، Control و Quantum Break در یک دنیا هستند و آن دنیا Remedy Connected Universe نام دارد. همچنین آخرین بسته الحاقی بازی کنترلی با محوریت Alan Wake بود و شاهد برخورد خط داستانی این دو بازی با یکدیگر بودیم. جسی در این افزونه به دنبال امیل هارتمن است. روانپزشکی که در نسخه اول آلن ویک دیدیم. در آلن ویک، او به دنبال راز قدرت های ماورایی دریاچه کالدرون و قدرت های آلن و آلیس است. در این DLC اطلاعاتی در مورد آلن ذکر شده است و این احتمال وجود دارد که در Alan Wake 2 شاهد ارجاع به بازی های دارای کنترل و کوانتوم بریک باشیم.

گیم پلی بازی اول در برخی مراحل بسیار سخت بود. همانطور که در جنگل حرکت می کنید، ناگهان دشمنان از تاریکی ظاهر می شوند و شما باید به سرعت واکنش نشان داده و با این دشمنان مقابله کنید. یکی از لحظات جالب گیم پلی، سیستم بارگیری مجدد سلاح ها و فانوس ها است. یکی از سخت‌ترین بخش‌های بازی این بود که توجه بازیکن را به طور همزمان روی چراغ قوه و لوله تفنگ حفظ کنید. استفاده از هر دوی آنها در برابر دشمنانی که بازیکن را احاطه کرده اند، نبردهای هیجان انگیزی را ایجاد می کند.

سرعت بازیکنان در بازی بسیار مهم است. زمانی که بازیکن در یک کلبه محبوس شده و از هر طرف توسط دشمنان محاصره شده است، لحظات هیجان انگیز و ترسناکی را برای بازیکن ایجاد می کند. به گفته Sam Lake، بازی دوم یک بازی ترسناک بقا است، در حالی که بازی اول یک بازی اکشن ماجراجویی است. معرفی عناصر بقا به دنیای Alan Wake می تواند مبارزات بازی را هیجان انگیزتر کند. بازی های رمدی چیزی جز بازی های راحت هستند و این دنباله اولین اثر ترسناک استودیو رمدی است. نحوه پیاده سازی عناصر بقا در Alan Wake 2 توسط استودیو Ramdy یکی از مواردی است که ما را در مورد این دنباله هیجان زده می کند.

محتوای پیشنهادی:10 حقیقت جالب از سری Max Payneاز موش های مسلح تا پایان مخفی ویرایش دوم
10 حقیقت جالب از سری Max Payne

برخی از عناصر بازی برای نسخه دوم باید با پیشرفت هایی همراه باشند. حتی در نسخه به روز شده، گاهی ایراداتی وجود دارد که باید بعد از یازده سال تعدادی از قسمت های بازی را بهبود می بخشید. بازی Alan Wick که در سال 2010 منتشر شد، پیشرفت فنی بزرگی داشت. وقتی نسخه بازسازی شده را امتحان کنید، متوجه می شوید که انیمیشن ها کمی قدیمی هستند. به عنوان مثال طراحی چهره شخصیت ها اگرچه با تغییراتی همراه است اما با آثار امروزی قابل مقایسه نیست. نسخه به روز شده بازی در اصل پولیش و آپدیت نسخه اول است.



یکی از المان های گیم پلی قابل توسعه در نسخه دوم مربوط به مهارت های آلن است. انتظار می رود که آلن در بازی دوم یک سیستم مهارت بالا را توسعه دهد. یکی از ایرادات نسخه اول، تکرار گیم پلی بازی در ساعات پایانی بازی است. توانایی های آلن چندان بهبود نیافت و این باعث شد تا بازی تا حدودی خسته کننده شود. اگر مهارت های آلن در بازی دوم افزایش یابد و بازیکن بتواند آنها را بهبود بخشد، احتمال لوپ شدن بازی کمتر می شود.

داشتن مهارت های مختلف می تواند تاثیر زیادی روی Alan Wake 2 داشته باشد. این سیستم در بازی کنترل چه واکنشی نشان داد. در بازی کنترلی، جسی مهارت‌های ماوراء طبیعی زیادی دارد و بازیکن می‌تواند این مهارت‌ها را از طرق مختلف بهبود بخشد. تنوع سلاح ها در بازی کنترلی نیز بسیار زیاد بود البته تنها یک اسلحه در دست بازیکنان وجود دارد اما به دلیل ماوراء طبیعی بودن این سلاح ها بازیکن می تواند شکل آن را به اشکال مختلف تغییر دهد. وجود چنین سیستمی در نسخه دوم Alan Wake دور از ذهن نیست.

سم لیک اشاره کرد که Alan Wake 2 یکی از زیباترین بازی های استودیو Ramdy خواهد بود. موتور بازی همان بازی مرجع Northlight است که یکی از قدرتمندترین موتورهای سال های اخیر بوده است. تخریب پذیری بازی کنترلی بسیار بالا بود اما بازی همیشه با افت فریم همراه بود که انتظار می رود با ورود کنسول های نسل جدید این مشکل برطرف شود. شایعاتی مبنی بر احتمال تغییر فضای مرحله وجود دارد، همانطور که در The Medium در Alan Wake 2 شاهد بودیم. این تغییر جو در تریلر بازی نیز مشاهده شد.

شاید بازی کنترلی اثر کاملی نداشته باشد، اما این بازی دارای نوآوری هایی بود که ما را به آینده Alan Wake 2 امیدوار می کند. یکی از آثاری که شدیداً به دنباله آن نیاز داشت و اینکه رمدی بعد از دوازده به آن رسید. سال، خوشحالم اگر رمدی مراحلی را که برای ایجاد کنترل انجام داده است دنبال کند و از اشتباهات خود به خوبی درس بگیرد، Alan Wake 2 می تواند بهترین بازی این استودیو باشد.

جزئیات بیشتر در مورد این دنباله در تابستان 2022 و احتمالاً در E3 یا Summer Game Fest فاش خواهد شد. Alan Wick پتانسیل زیادی دارد و تجربه این بازی با طراحی مدرن بازی، نسخه دوم این بازی را به یکی از مورد انتظارترین بازی ها تبدیل کرده است. باید ببینیم در اعماق این اقیانوس چه می گذرد.

محتوای پیشنهادی:تاریخچه سریال مکس پین – از کابوس تا بازنشستگی در برزیلمروری بر ساخت یک کارآگاه افسرده NYPD
تاریخچه سریال مکس پین - از کابوس تا بازنشستگی در برزیل

دیدگاهتان را بنویسید