اخبار سیاسی 22 فروردین; جزئیات تغییرات جدید دولت / زمان افتتاح سفارت ایران در ریاض



«تغییرات جدید در کابینه دولت سیزدهم»، «توضیحات نماینده قضایی در پرونده قالیان و شکری»، «توافق ایران و عربستان»، «سؤال وزیر بهداشت»، «راهپیمایی روز قدس» و… اخبار سیاسی مهم در 22 آوریل 1402 منتشر شد.

به گزارش ایسنا، نماینده قوه قضائیه وی در اولین نشست خبری در سال 1402 به سوالات خبرنگاران در مورد پرونده سپیده قالیان و محسن شهری پاسخ داد.

مسعود ستایشی درباره اینکه چرا سپیده قالیان چند ساعت پس از آزادی بازداشت شد و به چه اتهامی متهم است؟ وی گفت: مشمولان عفو ​​در صورت ارتکاب جرم جدید از عفو استاندارد خارج می شوند. در پرونده، خانم مورد نظر مرتکب جرم جدیدی شده و مکرراً و به طور مکرر مرتکب عمل غیرقانونی شده و از امکان عفو ​​گسترده استفاده نکرده است.

وی همچنین درباره صحت اظهارات عبدالرضا داوری، مشاور سابق محمود احمدی‌نژاد در توییتر نوشت: «کسی که محسن شکاری را دستگیر کرد، مورد اصابت سه گلوله قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد و ضارب نیز در بیمارستان بستری بود. بازداشت شده است.” وی گفت: ما گزارش یا پرونده ای مبنی بر موضوع در دست نداریم، بنابراین مطالب نادرست است، اما اگر به گفته های من گوش می دهند، اگر دلیلی برای اثبات مطالب خود دارند، ارائه کنند.

امروز نیز نماینده دولت وی از تغییرات جدید در کابینه وزیران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه سیاست دولت از ابتدا این است که مدیران و فرآیندها را مدام بازنگری کند و این سیاست همیشگی و مورد تاکید رئیس جمهور بوده است، افزود: امروز سه تغییر در این زمینه انجام می شود. جمع. وی با مدیریت سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی و مدیرعاملی صندوق نوآوری و شکوفایی در ارتباط است.

سفرای جدید کشورمان در ۷ کشور جهان نیز پیش از عزیمت به سفر کاری با رئیس جمهور دیدار کردند.

سید ابراهیم رئیسی وی در این دیدار تلاش برای تقویت و توسعه روابط اقتصادی و مبادلات تجاری، تعمیق روابط سیاسی و ارائه خدمات بهینه به ایرانیان مقیم خارج از کشور را از مهمترین ماموریت های سفرای جدید دانست و با تاکید بر اصول و ارزش ها از آنان خواست. انقلاب اسلامی برای اجرا باید فرصت ها و توانمندی های بی نظیر کشورمان را در عرصه های مختلف اقتصادی، علمی و فناوری، بهداشت و درمان و گردشگری دنبال کرد.

****

پس از توافق اخیر ایران و عربستان مدیرکل وزارت امور خارجه خلیج فارس وی از تلاش تهران برای افتتاح سفارت ایران در ریاض و سرکنسولگری کشورمان در جده قبل از فرا رسیدن ایام حج و قبل از پایان ماه شوال گفت.

علیرضا عنایتی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای حضور مجدد شهروندان ایرانی در «عمره متحد» وجود دارد و آیا بازه زمانی در این زمینه مشخص شده است؟ وی تصریح کرد: در خصوص حضور اتباع ایرانی در عمره انفرادی پیش بینی می کنیم این امر بعد از حج تمتع انجام شود.

****

در جلسه علنی امروز شورای اسلامی وزیر بهداشت و درمان و سوابق پزشکی برای پاسخ به سوال محمدرضا صباغیان نماینده بافق و مهریز: چرا توزیع نیروی کار ناعادلانه بوده و بر اساس نیاز مناطق مختلف کشور نیست؟ حضور داشت.

بهرام عین اللهی با بیان اینکه پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم اقدامات ارزنده ای برای ایجاد عدالت در ارائه خدمات درمانی انجام شد، درباره نیروهای فارغ التحصیل پزشکی قابل اعزام به مناطق گفت: این نیرو در سال 1401 حدود 10 هزار نفر بود. 75 درصد نیروهای متخصص و فوق تخصصی به مناطق کمتر برخوردار اعزام شدند.

صباغیان وی پس از استماع توضیحات وزیر بهداشت، از عدم توجه وزیر بهداشت به موضوع بازگشت خادمان به توزیع پزشکان و ارائه آمار تکمیلی از تجهیزات پزشکی و تخت های بیمارستانی خبر داد. اما من به وزیر بهداشت سه ماه فرصت می دهم تا این موضوع را نهایی کند.

در بخشی دیگر از همین جلسه مجتبی یوسفی وی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم بازنگری در قیمت خرید تضمینی گندم تاکید کرد و گفت: افزایش قیمت نهاده ها و کودها طی یکی دو سال گذشته بی سابقه بوده و مشکلاتی را ایجاد کرده است. همچنین نرخ خرید تضمینی گندم باید بازنگری شود. اگر قیمت 25 هزار تومان را در نظر بگیریم، هزینه ها برای کشاورزان زیاد و غیراقتصادی است.

در یادداشت دیگری محمد حسن آصفری وی با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت خودرو، گفت: افزایش بی رویه قیمت خودروها بر قیمت سایر کالاها تاثیر می گذارد. هر سه ماه یکبار قیمت خودرو را بالا می برند و هیچکس پاسخگوی آن نیست. این موضوع مهمی است و مجلس باید به طور جدی به آن رسیدگی کند.

* گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه) 31 فروردین 1402 شورای اسلامی را اینجا بخوانید.

****

رهبر انتفاضه و راهپیمایی روز قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در جلسه تشریح برنامه های راهپیمایی روز جهانی قدس مسیرهای راهپیمایی تهران را اعلام کرد. این لینک خواندن.

رمضان شریف وی همچنین گفت: سخنران این مراسم محمدباقر قالیباف، رئیس شورای اسلامی است و این مراسم از ساعت 10 صبح روز جمعه 4 فروردین ماه سال جاری در تهران آغاز می شود.

به گفته وی، امسال در روز قدس علاوه بر مومنان و روزه داران، جمعی از پیروان ادیان الهی (کلیه، ارامنه، آشوری و زرتشتی) به همراه پیشوایان دینی خود در این راهپیمایی حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید