آمازون ممکن است با شکایت جدیدی به دلیل جمع‌آوری اطلاعات مربوط به کودکان با استفاده از بلندگوهای هوشمند روبرو شود


به گفته بلومبرگ، شکایت کمیسیون تجارت فدرال می تواند دولت آمریکا را مجبور کند آمازون در ارتباط با جمع آوری داده های مربوط به فرزندان به بلندگوهای هوشمند خودت شکایت کن

همانطور که توسط بلومبرگ اشاره شده است، موضوع بحث برانگیز این است که آیا آمازون، با سری بلندگوهای هوشمند مجهز به الکسا، داده‌های کودکان زیر 13 سال را بدون رضایت والدین جمع‌آوری می‌کند، حتی پس از اینکه کاربران تلاش کردند از آن انصراف دهند. نه؟ وکیل کودکان همچنین از FTC خواست تا در سال 2019 این موضوع را بررسی کند.

اسپیکر هوشمند

ممکن است آمازون خوب باشد

FTC اکنون قصد دارد شکایتی را مبنی بر اینکه آمازون رضایت والدین را قبل از جمع‌آوری داده‌ها دریافت نمی‌کند و اینکه بیشتر فعالیت‌های مرتبط با الکسا که برای کودکان در نظر گرفته شده‌اند، سیاست حفظ حریم خصوصی ندارند، تنظیم کند. وزارت دادگستری همچنین می تواند گام بعدی را بردارد و در ماه آینده علیه آمازون شکایت کند.

اگر آمازون در این شکایت مقصر شناخته شود، مشخص نیست که غول تجارت الکترونیک چه جریمه هایی را باید بپردازد. به گفته پولیتیکو، در حالی که آمازون ادعا می کند از قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) پیروی می کند، اگر مشخص شود که قوانین را نقض کرده است، این شرکت باید برای هر کودک آسیب دیده 50000 دلار جریمه بپردازد.

افزایش تمرکز بر صنعت فناوری، آگاهی عمومی را از میزان جمع آوری و ذخیره داده ها توسط دستگاه های خانگی افزایش داده است.

گزارش‌های شکایت علیه آمازون در زمانی منتشر شد که FTC در حال بررسی شرکت‌هایی مانند Weight Watchers به ​​دلیل ذخیره‌سازی نادرست اطلاعات مربوط به کودکان در چند سال گذشته به ریاست لینا خان بود. این کمیسیون همچنین به خالق بازی Fortnite Epic Games به دلیل فریب دادن بچه ها برای خرید درون بازی و نقض حریم خصوصی آنها، 250 میلیون دلار جریمه پرداخت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید