چرا فرزندم غذا نمی خورد؟/ راه های حل مشکل


همه متخصصان اطفال موافقند که بهترین راه حل این است که تا حد امکان اضطراب کمتری نشان دهیم. با این حال، این آسان نیست. ما 6 توصیه داریم که می تواند به شما کمک کند.

1) باید بدانید که شرایط نقش بسیار مهمی دارد

چندین دلیل موجه وجود دارد که چرا کودک ممکن است از وعده های غذایی مکرر خودداری کند:

غذای قبلیش خیلی زیاد بود.

بین وعده های غذایی زیاد غذا می خورد.

او خسته یا بی قرار است، مثلاً در شب.

او دوره رشد کمتری را سپری می کند، بنابراین باید کمتر غذا بخورد.

قبل از اینکه بگویید فرزندتان «بد غذا می خورد» یا بدتر از آن «مشکل تغذیه دارد» همه این موارد را بررسی کنید.

2) استفاده از همه گزینه ها

نگرانی اصلی والدین این است که چون فرزندشان از خوردن یا خوردن برخی غذاها امتناع می کند، تمام مواد مغذی مورد نیاز بدنش را دریافت نکند. این نگرانی کاملا بی مورده، بچه ها رو از گرسنگی نمیمیرن… اما برای آرامش خاطر شما چند پیشنهاد داریم که در صورت نیاز میتونید غذای کودکتون رو جایگزین کنید:

سوپ، مواد خام یا پوره به جای سبزیجات آب پز

کمپوت یا آب میوه به جای خود میوه

ماست، پنیر یا سایر محصولات لبنی به جای شیر

تخم مرغ، لبنیات یا حبوبات به جای گوشت.

چرا فرزندم غذا نمی خورد؟/ راه های حل مشکل

3) کمی لجباز باشید

اگر مثلاً کودکتان از خوردن سبزیجات امتناع می کند، در تمام وعده های غذایی این مواد را برای او آماده کنید، اما غذاهای دیگر را عوض کنید: مثلاً گل کلم و گراتن ماهی، یا با گوشت یا سیب زمینی و… یک وعده به کودک بدهید. از ده تا او را قبول کند. اگر این غذا را با غذاهای دیگر ترکیب کنید، شانس خود را افزایش می دهید.

4) تقسیم یا مخلوط؟

به تماس فرزندتان گوش دهید و سعی کنید او را بهتر بشناسید. برخی از بچه ها در برابر روش پوشش مقاومت نمی کنند، جایی که شما تکه های سبزیجات و غذاهایی را که دوست دارند به چیزهایی که معمولاً دوست ندارند اضافه می کنید.

اما برخی دیگر می خواهند چند تکه سبزی بخورند اما از خوردن غذاهای دیگر مخلوط با آنها خودداری می کنند. قبل از اینکه منوی شام خانوادگی شما خراب شود، سعی کنید آن را در دست بگیرید و اجازه ندهید خراب شود.

5) اجازه ندهید فرزندتان پورنوگرافی بخورد

کودکان، مانند همه بزرگسالان، نباید پرخوری کنند، اما نه به این دلیل که می توانند مانند بزرگسالان وزن اضافه کنند، زیرا پرخوری می تواند اشتهای کودک را سرکوب کند. بنابراین، از دادن شیر بین وعده های غذایی به نوزاد خودداری کنید، به ویژه برای شادی، آرام کردن یا آرامش او.

6) بیایید با مهمترین آنها شروع کنیم

کودک شما مجموعه ای از ترجیحات غذایی دارد و به دنبال غذاهایی است که بیشتر دوست دارد تا غذاهایی که کمتر دوست دارد، و این کاملا طبیعی است. اما این وضعیت نباید به جایی برسد که کودک فقط یک گروه غذایی بخورد. بنابراین، در ابتدای غذا سبزیجات (یا سایر غذاهایی که کودک معمولا از آنها اجتناب می کند) بدهید. گرسنگی او بقیه جریان را هدایت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید