ویندوز 11 می تواند روی رایانه هایی با حداقل 196 مگابایت رم اجرا شود!


کاربرانی که می خواهند ویندوز 11 را ارتقا دهند باید حداقل 4 گیگابایت رم در رایانه خود داشته باشند. با این حال، مطالعات نشان داده است که این سیستم عامل می تواند حداقل بر روی سیستم هایی با 196 مگابایت رم نیز اعدام شود.

ویندوز 11 با پیش نیازهای مختلفی معرفی شد و برخی از این پیش نیازها مانع از استفاده بسیاری از کاربران از این سیستم عامل جدید شد. اکنون توسعه دهندگان نسخه ای از ویندوز 11 را به نام Tiny11 منتشر کرده اند که می تواند بر روی رایانه هایی با آن اجرا شود 21 بار رم کمتر از نیاز رسمی مایکروسافت کار کنید.

نسخه Tiny11 اجزای غیر ضروری سیستم عامل را حذف می کند تا آن را سبک تر و در رایانه های بیشتری قابل استفاده کند. الزامات رسمی Tiny11 بیان می کند که کاربران حداقل به 2 گیگابایت رم نیاز دارند، اما آزمایش نشان می دهد که 2 گیگابایت هنوز خیلی زیاد است و ممکن است به دوران رایانه های شخصی ویندوز 98 بازگردد.

ویندوز 11 با 196 مگابایت رم.

ویندوز 11 به دلیل کمبود رم بسیار کند می شود

البته ویندوز 11 روی این رایانه های شخصی در محیط های چالش برانگیز اجرا می شود و احتمالاً افراد زیادی تمایل به استفاده از آن ندارند. این سیستم عامل با 196 مگابایت رم بیش از 30 دقیقه بارگذاری زمان می برد و همچنین 15 دقیقه باز کردن پنجره Task Manager زمان می برد. با این حال، نکته مهم این است که ویندوز 11 کند است. شاید با این مقدار رم اجرا کنید.

اگر رایانه شما 4 گیگابایت رم برای اجرای ویندوز 11 ندارد، Tiny11 ممکن است گزینه ای برای اجرای این سیستم عامل باشد. البته فراموش نکنید که استفاده از نسخه های غیر رسمی ویندوز خطرات خاص خود را دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این نسخه می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

در دسامبر 2022، اعلام شد که ویندوز 11 حدود 16.12 درصد از سهم بازار رایانه های شخصی را به دست آورده است، اما همچنان با سهم 70 درصدی از ویندوز 10 فاصله زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید