وضعیت سه شاکی در پایان نیمه اول


وضعیت سه شاکی در پایان نیمه اول

تجربه تاریخی نشان می دهد که همین امتیازها برای سرخپوشان برای کسب عنوان قهرمانی در پایان فصل در شرایط عادی کافی است. در واقع پرسپولیس کمی بدشانس بود که استقلال بیش از حد انتظار عمل کرد.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران – ایپنا، روزنامه دنیای اقتصادی نیم فصل اول لیگ بیست و یکم فوتبال با برگزاری دیدارهای هفته پانزدهم به پایان رسید. استقلال با پیروزی 3 بر صفر مقابل نفت مسجد سلیمان موفق شد دور رفت را با 35 امتیاز در صدر جدول به پایان برساند. پرسپولیس نیز با یک گل فجر سپاسی را در ورزشگاه آزادی شکست داد و با 32 امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفت. سپاهان اما در یک بازی نه چندان قابل اعتماد مقابل آلومینیوم اراک با تساوی بدون گل متوقف شد و با 29 امتیاز به رده سوم جدول رده بندی صعود کرد. سه تیمی که از ابتدای فصل مدعیان اصلی قهرمانی بودند در پایان نیم فصل از رقبای خود فاصله گرفتند و به احتمال زیاد کاپیتان یکی از آنها قهرمانی را به دست آورد. در پایان فصل شاگردان سیرجانی با 28 امتیاز به هفت امتیاز می رسند و به فهرست مدعیان باز می گردند. حالا شاید در پایان نیمه اول زمان ارزیابی عملکرد کادر فنی سه تیم برتر لیگ فرا برسد.

روزهای شیرین فرهاد

فرهاد مجیدی با استقلال به طور میانگین 33.2 امتیاز در هر بازی کسب کرد که آمار درخشان و بی نظیری است. استقلال بعد از 10 سال موفق شد قهرمان نیم فصل شود. آبی ها آخرین دور را با برتری در لیگ 11 به پایان رساندند. زمانی که پرویز مظلومی هدایت یکی از پر ستاره ترین تیم های تاریخ استقلال را بر عهده داشت اما در پایان فصل نتوانست تیمی متشکل از مهدی رحمتی، پیمان منتظری، خسروف حیدری، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، کرار جاسم و … را تشکیل دهد. فرهاد مجیدی و دیگران .قهرمان آهسته. آن فصل قهرمانی به سپاهان اصفهان رسید. با این حال حالا “استقلالی ها” امیدوارند قهرمانی نیم فصل با قهرمانی در پایان فصل همراه باشد. برای این کار آنها یک تیم زنده به سرپرستی فرهاد مجیدی دارند. سرمربی محبوب آبی ها بدون شکست رفت. او توانست سه خط دفاعی خود را در استقلال برپا کند و از خریدهای جدیدش بهترین استفاده را بکند. جعفر سلمانی بالاتر از حد انتظار در جناح چپ خط هافبک استقلال ظاهر شد، کوین یمگا در نیمه اول بهترین گلزن استقلال بود، رودی زستد در دفاع بازی کرد، امیرحسین حسین زاده به عنوان یک جوان خوش آتیه و با استعداد ظاهر شد و البته زبیر نیک نفس مهدی مهدی پور به گل رسید. اوج آن، به تقویت ساختار دفاعی تیم کمک می کند. هر چند در برخی از دیدارهای نیم فصل اول از ویژگی های فنی استقلال انتقاد شد، اما به هیچ وجه نباید عملکرد مجیدی و تیمش در این دیدارها را رد کرد.

ظهور و سقوط یحیی

پرسپولیس نیم فصل اول را با 32 امتیاز از 15 بازی در رده دوم جدول رده بندی به پایان رساند. این بدان معناست که سفید به طور متوسط ​​13.2 امتیاز در هر بازی کسب کرده است که از نظر تاریخی برای بردن در پایان فصل در شرایط عادی کافی است. در واقع پرسپولیس کمی بدشانس بود که استقلال بیش از حد انتظار عمل کرد. به این ترتیب پرسپولیس را همچنان می توان شانسی جدی برای قهرمانی در پایان فصل دانست. طبیعتا عملکرد چنین تیمی قابل قبول بود، اما اگر پرسپولیس را با خودش مقایسه کنید، برای تیم یحیی امسال سخت است که رتبه قابل قبولی بدهد. پرسپولیس در این فصل برای بردهای زیادی دست و پنجه نرم کرد و تا آخرین ثانیه ها هواداران خود را شکنجه داد. مثلاً در همان بازی مقابل فجر سپاسی، پرسپولیس با یک گل نسبتا تصادفی پیروز شد و تیم حریف در دقایق پایانی روی دروازه سفید فشار آورد تا نتیجه را جبران کند. ترکیب فنی پرسپولیس مثل همیشه می تواند این کیفیت نه چندان بالا را با دورکردن ستاره ها از این تیم توجیه کند اما شکی نیست که ثروت فعلی پرسپولیس حداقل از امثال فجر سپاسی و پدیده بالاتر است. ، و شکست دادن چنین رقبای برای آنها باید آسان تر باشد. شاید به همین دلیل است که یحیی به عنوان قهرمان سال گذشته پرسپولیس و حتی صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا، امسال هر از چند گاهی مورد انتقاد هواداران قرار گرفته است. این وضعیت تا جایی پیش رفته که یحیی فضای انتقادی کنونی را توطئه رقبا می داند، اما او بهتر از هرکسی هم می داند که اگر پرسپولیس «خوب» بازی کند، دیگر جایی برای چنین انتقاداتی باقی نمی ماند.

اعدام محرمانه و ناامن

اما برای سپاهان اصفهان نیم فصل اول با تساوی بدون گل مقابل آلومینیوم اراک به پایان رسید. بدین ترتیب تیم طلایی پوش نیم فصل را با 29 امتیاز در رده سوم به پایان رساند. این به معنای میانگین امتیاز 93.1 در هر بازی است. سپاهان البته باید قدردان بازیکن غیرمجاز گل گهر باشد. فوتبالیست گابنی که تنها در دقایق پایانی بازی با این تیم وارد زمین شد و شاگردان سیرجانی را با شکست انضباطی سه بر صفر مجبور به تغییر برتری درخشان چهار بر یک مقابل سپاهان کرد. بدون این سه امتیاز میانگین امتیاز سپاهان به 73.1 می رسید که با این همه ستاره کاملا غیر قابل قبول است. فراموش نکنید که سپاهان امسال ستاره هایی چون سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، شهریار مغانلو، دانیال اسماعیلی فرد، محمدرضا حسینی، امید نورافکن، سجاد شهباززاده، یاسین سلمانی و 3 نفر دیگر را در اختیار دارد و خوب نیست این تیم اولین را از دست بدهد. نیمی از فصل با چهار باخت (یا به معنای واقعی کلمه پنج باخت) تا پایان. توقف بازی با «آلومینیوم» در روزی رخ داد که تیم محرم نویدکیا حتی نتوانست فوتبال دفاعی و باکیفیتی از خود به نمایش بگذارد. در کل محرم خیلی آدم خوب و قابل احترامی است اما باید یادش باشد که سپاهانی ها در این فصل جز قهرمانی راضی نیستند. نایب قهرمان زردپوشان فصل گذشته شاید به دلیل اینکه نویدکیا در اولین فصل حضور خود را برعهده داشت دفاع می کرد اما امسال برای گرفتن امتیاز باید جام را لمس کند. اگر شرایط فعلی ادامه پیدا کند، به نظر می رسد نویدکیا باید در پایان فصل یا پرسپولیس یا استقلال قهرمان شود. ضمن اینکه تیم او در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور دارد و باید در دو جبهه بجنگد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید