ناسا 70000 دلار برای ساخت شبیه ساز مریخ اختصاص می دهد



ناسا مسابقه ای را برای ساخت شبیه ساز مریخ اعلام کرده است که هدف از آن آماده سازی فضانوردان برای شرایط مریخ است.

بر اساس اطلاعات ایسنا و شرکت فست، ناسا می تواند از شبیه ساز برای آماده سازی فضانوردان برای سناریوهای مختلفی که ممکن است در طول ماموریت به سیاره سرخ با آنها روبرو شوند، استفاده کند.

این آژانس فضایی اخیراً از رقابت جدیدی برای ساخت شبیه ساز واقعیت مجازی مریخ خبر داده است. در این مسابقه به شرکت کنندگان اجازه داده می شود تا به دنیای دیجیتال از پیش ساخته شده با شرایط گرانشی مشابه زمین و مریخ دسترسی داشته باشند. سپس شرکت کنندگان باید ماموریت های ویژه ای را در این زمینه توسعه دهند.

مسابقات به دو مرحله زیر تقسیم می شود:

  • فاز 1 که به آن استوری بورد می گویند و شرکت کنندگان باید سناریوهای آموزشی را طراحی و ترسیم کنند.
  • مرحله 2 توسعه نامیده می شود و شرکت کنندگان باید قابلیت های واقعیت مجازی خود را توسعه دهند تا سناریوی توسعه یافته را زنده کنند.

پاتریک استپ، مهندس ناسا، گفت: این رویه‌ها و سناریوها برای قرار گرفتن محققان و افراد مورد آزمایش در معرض شرایط سیاره سرخ ضروری هستند.

تاکنون 2300 نفر در این مسابقه شرکت کرده اند و مبلغ 70000 دلار بین چند برنده تقسیم شده است.

آماده شدن برای مریخ

از آنجایی که ناسا قصد دارد در اواسط دهه 2030 یک ماموریت سرنشین دار به مریخ بفرستد، اولین گام ها برای بهبود آمادگی خدمه برداشته شده است.

ناسا تاکنون هزاران وظیفه را که فضانوردان احتمالا در سیاره سرخ انجام می دهند شناسایی کرده است. این وظایف در سختی متفاوت است. از بازرسی برنامه ریزی شده از مخازن سوخت تا ساخت محله های مسکونی پیچیده.

برای آموزش فضانوردان برای عملیات فضایی، ناسا به طور سنتی بر شبیه سازهای فیزیک گران قیمت مانند سانتریفیوژها، مأموریت های آنالوگ و زمین های مصنوعی بزرگ متکی است. حرکت به محیط های مجازی به ناسا انعطاف بسیار بیشتری برای توسعه سناریوهای آموزشی پیچیده با حداقل هزینه می دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید