معرفی مراکز اسناد برای مردم و مسئولان امری ضروری است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست روسای استان های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران که با حضور معاونان، مدیران کل ستادی و روسای مراکز استان های سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد. ایران. سازمان ایران؛ علیرضا مختارپور ضمن خیرمقدم به مدیران، معاونان و مدیران استانی، در خصوص ساختار کتابخانه ملی ایران و سازمان اسناد و مدارک، گفت: این سازمان ترکیبی از دو مجموعه قدیمی کتابخانه ملی و مجموعه جدیدتر به نام کتابخانه ملی است. سوابق. مجموعه کتابخانه ملی با تصویب مجلس و معاونت اسناد و با تصویب شورای اداری کشور در دوره های گذشته متحد شد و مجموعه فعلی را تشکیل داد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، وظیفه اصلی مراکز استان ها را تمرکز بر جمع آوری اسناد از دستگاه های اجرایی فعال در استان ها دانست و یادآور شد: وظیفه مراکز استانی این سازمان، اول است. از همه، اسناد و مدارک استان ها مسئول کتابداری نیستند، اما باید توجه مدیران و همکاران سازمان در مراکز استان ها معطوف به جمع آوری اسناد باشد و به نظر من جمع آوری اسناد مربوط به دستگاه های اجرایی در استان ها می باشد. یکی از مهمترین وظایف مراکز استان هاست که باید پس از جمع آوری، اسکن، فهرست نویسی، دیجیتالی سازی انجام شود و در نهایت در اختیار جامعه پژوهشی و مخاطبان قرار گیرد.

مختارپور اهمیت اسناد در بین مسئولان را از دیگر وظایف مهم مراکز استان ها برشمرد و گفت: یکی از نقاط ضعف مراکز استان ها شفاف نبودن وظایف و فعالیت های مراکز اسناد و کتابخانه های ملی استان ها است. در میان مردم و مسئولان به عنوان مثال برخی از مسئولان از وجود مرکز اسناد در استان خود اطلاعی ندارند و نمی دانند مدارک خود را به کدام مرکز تحویل دهند. بنابراین در مرحله اول باید تلاش مضاعفی برای آشنایی مراکز مختلف استانی و ائمه جمعه و اعلام اهمیت حفظ اسناد و مدارک صورت گیرد و اگر مدیران استان قاطعانه این اقدام را انجام ندهند، دستاورد بزرگی ندارند. موفقیت در فعالیت های دیگر

در ادامه این نشست یک روزه معاونان و روسای سازمان سوالات و مسائل خود را با رئیس سازمان در میان گذاشتند.

همچنین در حاشیه اجلاس سران استانی، مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با تقدیر از فعالیت های پیشین استان، به ریحانه شهیدی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق اعطا کرد. کشور و محمد فوگی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی مازندران.

دیدگاهتان را بنویسید