معاریو: ارتش اسرائیل برای جنگ تمام عیار آماده نیست



روزنامه اسرائیلی «ماریو» می نویسد رژیم صهیونیستی شاهد تهدید فزاینده ای است که به ابعاد بی سابقه ای رسیده است و آمادگی عملیاتی ارتش و عقبه برای نبرد بعدی مدام در حال تضعیف است.

به گزارش ایسنا، ایشاک بریک، ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در مقاله ای در روزنامه یهودی معاریو نوشت: این رژیم با رهبری کنونی بنی گانتز، رئیس ستاد ارتش و وزیر سابق جنگ، شاهد رشد فزاینده ای است. تهدیدی که وارد ابعاد جدید و ناآشنا شده است. او رژیمی شد.

بر اساس این مقاله، دلیل آن صدها هزار موشک به سرزمین های اشغالی، ده ها هزار سرباز مجهز به سلاح های ضد تانک و توپخانه است.

بریک همچنین تاکید کرد: «آمادگی عملیاتی ارتش و ارتش برای جنگ بعدی دائما در حال تضعیف است و نیروهای ذخیره در ارتش آموزش ندیده و کارایی خود را از دست داده اند. آویو کوچاوی، رئیس سابق ستاد ارتش، تعداد نیروهای ذخیره ارتش را کاهش داد. و در دوران ریاست جمهوری وی هیچ گونه فعالیت آموزشی صورت نگرفت که منجر به شکل گیری “فرایند ناتوانی ارتش در عملکرد عادی در جنگ چند عرصه آینده” شد.

او گفت: گانتز فراموش کرد که جنگ با شعار به دست نمی آید. ممکن است با یک جنگ منطقه ای روبرو شویم که در آن روزانه حدود 3500 موشک و پهپاد به سمت عقب شلیک می شود و روزانه صدها پایگاه با تلفات سنگین تخریب می شود.

این ژنرال صهیونیست ادامه داد: حتی اگر نیروی هوایی به بانک اهدافی که ما در لبنان داریم آسیب بزند، قطره‌ای در دریای فرصت‌هایی است که نه تنها در لبنان، بلکه در سوریه، عراق، یمن، حماس در اختیار دشمنان ما است. و غزه.»

وی خاطرنشان کرد: شلیک موشک ها و پهپادهای دشمن در روزهای جنگ ادامه خواهد داشت و ذخایر ما محدود است و مقاومت طولانی نخواهیم کرد.

بریک در پایان این مقاله با اشاره به عدم آمادگی ارتش اشغالگر و جبهه داخلی برای چنین نبردی، تاکید کرد: واکنش افراطی و بدبینانه این رژیم می‌تواند منجر به آغاز یک جنگ منطقه‌ای همه‌جانبه شود. .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید