«مسائل و مشکلات خانوادگی» در هشتمین دوره خود منتشر می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «مسائل و مشکلات خانواده» آیت الله احمد بهشتی به تازگی در چاپ هشتم توسط یکی از انتشارات بین المللی منتشر شده است.

آیت الله احمد بهشتی علاوه بر تحصیلات حوزوی، در مقطع دکتری نیز در رشته فلسفه اسلامی در دانشگاه تهران تحصیل کرد و هم اکنون نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری است.

ایده اصلی شکل‌گیری این کتاب که چاپ اول آن به سال 1368 برمی‌گردد، پاسخ به پرسش‌های خوانندگان مجله ذن رز بود که در آن مقالاتی با موضوع خانواده احمد بهشتی منتشر شد. از این رو نامه های زیادی از خوانندگان به این مجله ارسال شد و از طریق مجله به دست نویسنده رسید. نویسنده در مقدمه کتاب آورده است: «مشکل خانواده خالی از ارتباط با مشکلات اقتصادی، اخلاقی، فرهنگی و دینی جامعه نیست. بنابراین اگر مشکلات جامعه حل شود، بدون شک بسیاری از مشکلات خانوادگی حل خواهد شد.»

برخی از عناوین این کتاب عبارتند از: «حقوق حضانت»، «منافع فرزندان»، «شرم و حیا»، «مقوله زیبایی و انواع آن»، «ازدواج و پرستش زیبایی»، «آفات و مشکلات زناشویی» . ، «ازدواج موقت» و «آداب و وسایل ادامه زندگی زناشویی».

این کتاب پاسخ تفصیلی نویسنده به برخی نامه هاست که متن آن نیز در کتاب آمده است. مثلاً در بخشی از کتاب، نویسنده به نامه مردی که خواسته بود خود را به نام نسرین معرفی کند، پاسخ داده و در نامه ای نوشته است که هفت سال است که ازدواج نکرده، برادر شوهرش. قبلاً نظر بدی نسبت به او داشت و با اینکه دو دختر دوست داشتنی از شوهری مهربان و عالی رتبه داشت. به مادرش هم گفته بود که برایش زن پیدا کند، اما مادرش گفت هنوز وقت ازدواجش نرسیده است. نویسنده با آسیب شناسی رفتار این زن که منجر به چنین مشکلی شده است، راه برون رفت از این مشکل را پیشنهاد می کند و در پایان می نویسد: اینها مصیبت است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

«ازدواج موقت برای افرادی که نمی توانند یا ممکن است ازدواج کنند. اما آنها نمی خواهند شرایط و صلاحیت های لازم را برای ورود به مدرسه رشد خانواده کسب کنند، این یک ابزار بسیار مفید است. از این طریق شخص هم از زنا و هم از زنا با چشم و هم از خطرات و وسوسه های بد مصونیت می یابد. در عین حال از این خطرات مهلک در امان هستند، هرگز به خریدهای حرام برای همسر و فرزندان خود روی نمی آورند و مخارج خانوادگی در آنها شبهه ایجاد نمی کند و در عین حال هیچ دغدغه ای ندارند که باعث غفلت از خاطره شود. از خدا متأسفانه سوء استفاده و درک نادرست از این قانون ارزشمند باعث شده است که برخی افراد زندگی مشترک را امری مبتذل یا اشتباه بدانند. تا زمانی که شرایط اجتماعی ایجاب می کند، افرادی که قادر به تشکیل خانواده نیستند یا مستحق آن نیستند، می توانند از خطر انحرافات جنسی و بداخلاقی رهایی یابند.

چاپ هشتم این کتاب 259 صفحه و در شمارگان 1000 نسخه منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید