رئیسی: دشمنان بدانند که روابط ما با کشورهای اسلامی در حال گسترش است



رئیس جمهور گفت: اگر دشمنان ما به خاطر روابط خوب ما با کشورهای اسلامی جان خود را از دست بدهند اشکالی ندارد، بدانند که این روابط هر روز گسترده تر می شود.

به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از اندونزیایی ها در مرکز اسلامی جاکارتا، با بیان دعوت اسلام به وحدت، آن را راهبرد امت اسلامی در برابر تفرقه دشمنان خواند و گفت: دل های آنان در دین امروز باید بداند که امروز وحدت است و وحدت امت اسلامی بسیار مهم است. اسلامی که امروز جمهوری اسلامی خود را مقید می داند اسلام اهل بیت است.

وی افزود: رستگاری بشر در پیروی از مکاتب علویان و فاطمیه است و آنچه در سعادت بشر و اخلاق انسانی مؤثر است از زبان اهل بیت شنیده می شود. امروز این اسلام ما را به اتحاد و همبستگی فرا می خواند. اختلاف افکنی کار دشمن است، کسانی که دل به دین دارند بدانند که اتحاد و انسجام امت اسلامی لازم و ضروری است.

رئیس جمهور تاکید کرد: در خانه اهل بیت انحراف شنیده نمی شود و مردم را به صراط مستقیم هدایت می کند. انحرافات فکری و درگیری در جهان اسلام ربطی به دین و قرآن ندارد. کشورهای اسلامی و امت اسلامی باید روابط بسیار نزدیکی با یکدیگر داشته باشند. کسانی که به اسلام اعتقاد ندارند به مسلمانان ظلم می کنند. بیداری و آگاهی و زمان شناسی و شناخت خصمانه مسلمانان جلوی ظلم و ستم آنان را خواهد گرفت.

رئیسی خاطرنشان کرد: هدف از سفر به اندونزی توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و تمدنی است و در گفت وگوهایی که با رئیس جمهور و مسئولان پارلمان اندونزی داشتیم، دو کشور بر توسعه روابط تاکید کردند. . این سطح از روابط با اندونزی کافی نیست و می توان از این پتانسیل به نفع دو ملت استفاده کرد. استفاده از ظرفیت های دو کشور برای ارتقای سطح روابط دوجانبه حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: اسلام ما در گرو توجه به مسلمانان جهان و وضعیت آنهاست. سیاست جمهوری اسلامی توجه به مسئله فلسطین است. امروز دلیل مخالفت با جمهوری اسلامی این است که نمی خواهد تحت سلطه باشد. سیاست ما برقراری ارتباط با کشورهای اسلامی است و مطمئن باشید این یکی از اهداف ماست. اگر دشمنان ما به خاطر روابط خوب ما با کشورهای اسلامی بمیرند، اشکالی ندارد. بگذارید بدانند که این روابط هر روز گسترده تر و گسترده تر خواهد شد. ما مطمئن هستیم که نظم جهانی کنونی به سمتی تغییر خواهد کرد که به نفع جهان اسلام باشد و نظام سلطه نیز هر روز به سمت افول پیش برود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید