درصد تقلب در کنکور 1402 کمتر از سال گذشته است / کنترل پاسخنامه با استفاده از نرم افزارهای ویژه



معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه آمار تقلب در نوبت اول کنکور 1402 نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، تصریح کرد: امسال داوطلبان گام های کمتری در این راه برداشته اند. تقلب، ضمن در نظر گرفتن تمامی شرایط برگزاری آزمون ایمن و تمامی پاسخنامه ها پس از آزمون با کمک نرم افزار ویژه ای که در اختیار سازمان سنجش قرار دارد، کنترل می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد واحد تهران یکی از حوزه های 25 گانه نوبت اول کنکور سراسری 1402 در جمع خبرنگاران گفت: امروز جمعه 9 آذرماه دومین دوره است. روز نوبت اول کنکور 1402 و روند امتحانات در این روز به پایان می رسد. در این روز آزمون گروه های آزمایشی در رشته های ریاضی، علوم انسانی و هنر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه صبح امروز حدود 309 هزار داوطلب در گروه های فنی، ریاضی و انسانی با هم رقابت می کنند، تصریح کرد: تمامی اقدامات لازم از جمله گرمایش حوزه های امتحانی برای داوطلبان مهیا شده است. سازمان سنجش آموزش کشور توانست با استفاده از امکانات دانشگاه های آزاد و دولتی سراسر کشور، کنکور دانشگاه ها را به خوبی برگزار کند.

رئیس سازمان سنجش در خصوص متخلفان بازداشت شده در رابطه با نوبت اول کنکور 1402 توضیح داد: این افراد برای رفع تخلفات اعزام می شوند. در استان گلستان مردی که قصد فروش تجهیزات را داشت دستگیر شد. همچنین 937 شبکه توسط 54 نفر که مدعی فروش سوالات بودند دستگیر شدند.

وی گفت: از داوطلبان می خواهم در هر دو نوبت کنکور سراسری شرکت کنند و در هر دو نوبت شانس خود را امتحان کنند و نتایج نهایی آزمون 1402 نیمه دوم شهریور ماه سال آینده اعلام می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پور عباس، رئیس سازمان سنجش و دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد; صبح روز 9 دی ماه با حضور در دانشگاه آزاد واحد تهران از روند برگزاری آزمون و امنیت مخزن سوالات بازدید کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید