آماده عادی سازی روابط با مراکش به شرط قطع روابط با تل آویو هستیم – خبرگزاری مهر ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزایر، عبدالرزاق مکری، رئیس جنبش جامعه برای صلح بزرگترین حزب اسلامی الجزایر گفت: اگر مغرب از حمایت جدایی طلبان دست بردارد و روابط خود را با رژیم سحبونیست عادی کند، این حزب آماده پایان است. رای یوم بازگشت به بحران مرتبط است.

وی این اظهارات را در بیانیه ای در واکنش به اظهارات پادشاه مغرب که اعلام کرده بود برای برقراری روابط طبیعی بین دو ملت دوست و برادر آمادگی دارد با رئیس جمهور الجزایر همکاری کند، بیان کرد.

مغری افزود: اظهارات پادشاه مغرب زمین تا زمانی که اقدامی برای تخطی از آنها صورت نگیرد خوب است. البته این امکان وجود دارد که جامعه مغرب و الجزایر در عبور از مشکلات سهیم باشند و به مسئولان خود در این زمینه کمک کنند.

وی تاکید کرد: موضوع جلوگیری از پایان بحران، اظهارات رسمی مقامات مغرب زمین در حمایت از گروه های تجزیه طلب مرتبط با کشورهای خارجی است.

رهبر بزرگترین حزب الجزایر افزود: البته دومین مانع برای عبور از بحران در روابط با رباط عادی سازی روابط مغرب و رژیم صهیونیستی است که خیانت به مسئله فلسطین تلقی می شود.

مغری از مقامات مغرب زمین خواست که از حمایت از جدایی طلبان و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دست بردارند و در صورت تحقق این دو موضوع، مشکلات فیما برطرف و سایر موانع برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید